بلاگ

علامت ظروف قابل استفاده در مایکروفر

امروزه ظروف پلاستیکی جزء لوازم ضروری در هر خانه و کسب و کار مرتبط با مواد غذایی هستند. این ظروف به دلیل جنس خاصی که از آن ساخته شده‌اند، ممکن است برای استفاده افراد گیجی ایجاد کنند. به همین دلیل سازندگان ظروف پلاستیکی تلاش می‌کنند با استفاده از یک سری علامت‌ها، استفاده از ظروف خود را آسان‌تر کنند. اما به دست آوردن تمامی معانی علامت‌های روی ظروف پلاستیکی همیشه آسان نیست. شاید شما نتوانید در این زمینه تخصصی شوید، اما باید بدانید که کدام کارها را می‌توانید با ظروف پلاستیکی خود انجام دهید و کدام کارها را نباید. زیرا ایمنی مواد غذایی یکی از اولویت‌های اصلی است. این ایمنی با استفاده صحیح از ظروف پلاستیکی مرتبط است.

بنابراین، با ما در وب‌سایت تعمیرات لوازم خانگی کاردون همراه شوید تا معانی علامت‌های موجود بر روی ظروف پلاستیکی را به طور دقیق بررسی کنیم.

ظروف مناسب برای مواد غذایی:

 اولین نکته‌ای که باید درباره استفاده از ظروف پلاستیکی برای مواد غذایی توجه کنیم، وجود نماد چنگال و لیوان روی آن‌ها است. این نماد بین‌المللی نشان می‌دهد که ظرف از موادی ساخته شده است که به خصوص برای تماس با مواد غذایی طراحی شده‌اند. بنابراین استفاده از این ظروف برای نگهداری و سرو غذا به انسان بی‌خطر است.

علامت ظروف مناسب برای مایکروفر:

دارندگان مایکروفر باید به وجود نمادی که نشان دهنده قابلیت استفاده از ظروف پلاستیکی در مایکروفر است، توجه کنند. این نماد معمولاً به صورت خطوط منحنی و متموج به عنوان نماینده امواج مایکروفر نشان داده می‌شود. وجود این نماد روی ظروف پلاستیکی به این معناست که می‌توان آن ظرف را بدون هیچ مشکلی در مایکروویو استفاده کرد. البته علامت‌های موجود روی ظروف پلاستیکی برای نشان دادن قابلیت استفاده در مایکروفر ممکن است شکل‌های مختلفی داشته باشند. اما به طور کلی با خطوط منحنی و شکل مشابه مایکروفر می‌توان فهمید که آن ظروف قابل استفاده در مایکروفر هستند.

معنی علامت‌های روی ظروف پلاستیکی، ظروف پلاستیکی و معنی علامت‌های روی ظروف پلاستیکی:

ظروف بدون بیسفنول‌ آ (BPA Free):

نتایج تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که ماده شیمیایی بیسفنول‌ آ در تأثیر بر سلامت انسان نقش‌هایی مثل سقط جنین، بیماری‌های جفت نوزاد و اثرات منفی پس از تولد دارد. امروزه اثرات نامطلوب بیسفنول‌ آ بر سلامت به طور گسترده‌تری مشخص شده است. به همین دلیل، شرکت‌ها برای تولید محصولات پلاستیکی مانند بطری‌های آب و ظروف غذا از جایگزین‌های شیمیایی برای BPA استفاده می‌کنند و بر روی محصولات خود برچسب “بدون BPA” قرار می‌دهند.

دانشمندان در تحقیقات جدید به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از محصولات و ظروف پلاستیکی بدون BPA همچنان ممکن است برای سلامت انسان مضر باشد. اما باید توجه کرد که این آسیب ممکن است در مقیاس کمتری نسبت به محصولاتی که شامل این ماده شیمیایی هستند، مشاهده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *